Bergen Lights søker ny daglig leder

  • 40% stilling

  • Ett år, med mulighet for forlengelse

  • Oppstart så snart som mulig

  • Søknadsfrist er 9. februar

Bergen Lights er en lyskunstfestival som ble avholdt for første gang i januar 2020. Målet var å bruke lyskunst til å skape en ny attraksjon i Bergen vinterstid, og samtidig vise bergensere og tilreisende fremdragende lyskunst. Festivalen gjennomføres for tredje gang i mars 2022. For mer informasjon om festivalen og tidligere utgaver se www.bergenlights.no.

Bergen Lights søker nå en daglig leder som skal være administrativ leder for festivalen, som sammen med kunstnerisk ledelse og resten av teamet rundt festivalen skal videreutvikle og bygge videre på grunnlaget som er lagt hittil. Du vil være sentral i kontakten med kunstnere, teknikere, offentlige støttespillere og andre viktige samarbeidspartnere. Stillingen er et ettårs engasjement, med mulighet for forlengelse.

Daglig leder stillingen lyses ut som en 40 prosent-stilling, men søker må være forberedt på å jobbe i en høyere stilling i tilknytning til avvikling av festivalen (Opp mot 100% stilling nov-jan). Denne stillingen er perfekt for deg som vil kombinere denne jobben med andre prosjekter!

Bergen Lights er på utkikk etter en daglig leder som er engasjert i kunst og kulturfeltet. Vi er på utkikk etter deg som er selvstendig og strukturert, med gode samarbeidsevner og kompetanse på administrasjon og kulturproduksjon. Bergen Lights er inne i en spennende periode, og daglig leder vil være en nøkkelperson i videreutviklingen av festivalen.

Arbeidsoppgaver
  • Administrativt ansvar for Bergen Lights, herunder ansvar for søknader, rapportering, økonomistyring og kontraktsinngåelse

  • Kontakt med samarbeidspartnere

  • Kontakt med offentlige og private aktører knyttet til produksjon

  • Inngåelse av sponsoravtaler

  • Kommunikasjon og sosiale medier

 

Ønskede kvalifikasjoner
  • Svært gode skriftlige og muntlige formuleringsevner.

  • Kompetanse på søknadsskriving.

  • Relevant utdanning eller arbeidserfaring, innen f.eks kulturledelse eller administrasjon.

  • Grunnleggende kompetanse på økonomistyring

  • Stort nettverk innenfor kunst- og kulturfeltet

 

Ønskede egenskaper
  • Gode kommunikasjonsevner og samarbeidsevner.

  • Evne til å arbeide selvstendig, strukturert og ryddig.

  • Kreativ og løsningsorientert.

  • God på langsiktig tenkning og overblikk. 

  • Fleksibilitet og god til å håndtere flere parallelle prosjekter. 

 

Personlig egnethet og interesse for kunst og kultur vil vektlegges.

Søknad med CV sendes til styreleder Charlotte Spurkeland på charlotte.spurkeland@gmail.com.

Søknadsfrist er 9. februar.